مقالات

معرفی سنگ گرانیت مشکی

سنگ گرانیت مشکی

سنگ گرانیت مشکی، یکی از لوکس‌ترین سنگ‌های ساختمانی موجود در بازار ایران است. به صورت کلی سنگ گرانیت از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی است. این سنگ از دسته سنگ‌های آذرین درونی به شمار می‌رود و به دلیل تشکیل در شرایط خاص، سختی و سنگینی بالایی دارد. خصوصیت خاص این سنگ زیبا دانه بندی متوسط تا درشت آن است. این ویژگی باعث شده تا کاربردهای خاصی داشته باشد. لذا می‌توان در فضاهای به‌خصوصی از سنگ گرانیت استفاده کرد. در ادامه به بررسی سنگ گرانیت مشکی به عنوان یک سنگ ساختمانی خاص می‌پردازیم.

انواع سنگ گرانیت مشکی

انواع مختلفی از سنگ گرانیت مشکی در بازار ایران یافت می‌شود. این سنگ خاص به لطف رنگ منحصر به فرد خود، به عنوان سنگی برای ساختمان‌های لوکس شناخته می‌شود. رنگ خاص سنگ گرانیت مشکی به دلیل وجود کانی‌هایی چون بیوتیت و هورنبلند به وجود آمده است. هر چه میزان این دو کانی در ترکیبات ساختار سنگ گرانیت مشکی بیشتر باشد؛ رنگ آن تیره‌تر خواهد بود. به صورت کلی سنگ گرانیت مشکی نسبت به سایر سنگ‌های ساختمانی با رنگ تیره، رنگ یکدست‌تری دارد. شایان ذکر است که میزان کانی‌های موجود در ترکیب این سنگ، تاثیری بر مقاومت آن ندارد و تنها باعث جلوه مشکی و لوکس آن می‌شود.

انواع سنگ گرانیت مشکی

خوشبختانه سنگ گرانیت مشکی در کشور ایران، استخراج و فرآوری می‌شود. لذا تهیه آن چندان کار سختی برای سازندگان نمی‌باشد. انواع سنگ گرانیت مشکی در ایران با بالاترین کیفیت ممکن در دسترس است. معادن مختلفی در نقاط مختلف کشور وجود دارند؛ که می‌توان از دل آن‌ها سنگ گرانیت مشکی را استخراج کرد. نکته حائز اهمیت در خصوص سنگ گرانیت مشکی، وجود ویژگی‌های مشترک بین انواع آن است. برخی از انواع سنگ گرانیت مشکی در ایران عبارتند از:

  • سنگ گرانیت مشکی نطنز
  • سنگ گرانیت مشکی پیرانشهر
  • سنگ گرانیت مشکی تویسرکان
  • و سایر

ویژگی ها و کاربرد سنگ گرانیت

هر یک از انواع سنگ گرانیت مشکی مانند سایر انواع سنگ گرانیت، ویژگی استحکام بالا را در صدر جدول خود دارد. این نوع از سنگ‌های ساختمانی می‌تواند در برابر انواع اتفاقات مخرب، مقاومت خوبی نشان دهد. همچنین سنگ گرانیت یکی از با دوام‌ترین سنگ‌های ساختمانی موجود در بازار به شمار می‌رود. مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ گرانیت مشکی عبارتند از:

  • جذب آب پایین
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی مانند برخی اسیدها
  • مقاومت در برابر ضربه و خط و خش
  • مقاومت در برابر هوازدگی
  • عمر طولانی
  • مقاومت بالا در حفظ رنگ
  • و سایر

ویژگی‌های ذکر شده باعث می‌شود تا بتوان از سنگ گرانیت مشکی در بسیاری از قسمت‌های نمای داخلی و خارجی استفاده کرد. ناگفته نماند که استفاده از سنگ گرانیت مشکی برای نمای ساختمان توصیه نمی‌شود. به دلیل وزن بالا و چسبندگی نسبی پایین این سنگ ممکن است نمای ساختمان سقوط کند. استفاده از سنگ گرانیت مشکی برای سنگ فرش نیز ممکن است و جلوه خاصی به سازه می‌دهد. اما به صورت کلی استفاده از این سنگ در نمای داخلی، جلوه لوکس‌تری خواهد داشت. قسمت‌های مهم در نمای داخلی که بهترین مکان برای گرانیت مشکی هستند شامل جزیره آشپزخانه، کانتر، دیوارها، کف و راه‌پله می‌باشد. توصیه می‌شود در خصوص کاربرد این سنگ زیبا و شناسایی بهترین مکان برای کاربرد آن، از معماران کارکشته مشاوره بگیرید.

قیمت سنگ گرانیت مشکی

قیمت سنگ گرانیت مشکی بر اساس عوامل مختلفی متغیر است. این عوامل در قیمت تمامی سنگ‌های ساختمانی تاثیر بسزایی دارد. لذا شناخت آن‌ها برای سازندگان، معماران و مسئولین خرید ضروری است. اولین عامل موثر بر قیمت سنگ گرانیت مشکی، کیفیت آن می‌باشد. متقاضیان بایستی به آنالیز شیمیایی و فیزیکی سنگ توجه کنند؛ هرچه این آمار به کیفیت مطلوب نزدیک‌تر باشد قیمت بالاتری برای سنگ گرانیت مشکی مورد نظر، توافق خواهد شد. دومین عامل موثر بر قیمت گرانیت مشکی نیز ابعاد آن است. در حین فرآوری سنگ گرانیت، با توجه به کاربرد مورد نظر سنگ را برش می‌دهند. بایستی به این نکته توجه کنید که ابعاد بزرگ‌تر سنگ گرانیت مشکی، قیمت بالاتری خواهد داشت. برای مثال سایز اسلب آن از سایز تایل گران‌تر است. دلیل بالا بودن قیمت این سنگ در ابعاد بزرگ، ریشه در سختی فرآوری و حمل و نقل آن دارد.

قیمت سنگ گرانیت مشکی

حین خرید سنگ گرانیت مشکی، بایستی به نوع فرآوری آن نیز توجه کنید. این مسئله مانند سایز سنگ، تاثیر مستقیمی بر کاربرد آن دارد. همچنین نوع فرآوری می‌تواند تاثیر بالایی بر قیمت سنگ گرانیت مشکی داشته باشد. عوامل مهم مرحله فرآوری سنگ گرانیت مشکی که بر قیمت موثر هستند در دقت برش، گونیا بودن، ساب و پولیش خلاصه می‌شود. در صورتی دقت بالایی در این 4 عملیات به کار رفته باشد، فرآوری آن کمی دشوارتر است. طبیعتا قیمت بالاتری خواهد داشت.

خرید سنگ گرانیت مشکی

خرید هر یک از انواع سنگ گرانیت مشکی بر اساس نیاز متقاضیان بایستی از تامین کننده معتبر صورت پذیرد. این مسئله باعث پیشگیری از مشکلات احتمالی مانند اختلاف متریال ارسالی می‌شود. تامین کنندگان معتبری در سرسر جهان و تعداد کثیری در ایران خودمان آماده عرضه سنگ گرانیت مشکی به متقاضیان هستند. اما بهتر است قبل از خرید این سنگ زیبا با چند فروشنده معتبر مذاکره کنید. در میان تمام عرضه کنندگان سنگ‌های ساختمانی، هلدینگ مرکز سنگ به عنوان یک مجموعه با سابقه‌ای درخشان آماده خدمت رسانی به معماران و سازندگان می‌باشد.

خرید سنگ گرانیت مشکی

متقاضیان می‌توانند از طریق تماس و یا چت آنلاین از طریق منابع معتبر با کارشناسان مجموعه هلدینگ مرکز سنگ در ارتباط باشند. در صورتی که متقاضی تمایل به مراجعه حضوری به دفتر را داشته باشد؛ مشاورین مجرب هلدینگ مرکز سنگ با سال‌ها سابقه درخشان خود، آماده خدمت رسانی به ایشان خواهند بود. یکی از مزایای بزرگ این مجموعه، امکان بازدید از شوروم است که انتخاب را برای معماران و سازندگان ساده‌تر می‌کند.

سخن آخر

به صورت کلی سنگ گرانیت مشکی که از دل معادن سنگ ایران استخراج می‌شود؛ جلوه به شدت لوکسی دارد. از این سنگ می‌توان در قسمت‌های متعددی از نمای داخلی ساختمان استفاده کرد. این سنگ جذاب ویژگی‌های منحصر به فردی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه و خط و خش را دارا می‌باشد. مهم‌ترین ویژگی این سنگ رنگ خاص آن است. به عبارتی تمام معماران و سازندگانی که از این سنگ استفاده می‌کنند؛ دلیل اصلی خرید خود را رنگ خاص آن می‌دانند. ناگفته نماند که سنگ گرانیت مشکی مانند سایر سنگ‌های گرانیت، وزن بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در اینستاگرام با ما همراه باشید....

به روزترین و جدیدترین جشنواره ها و تخفیفات فروش سنگ های ساختمانی !!!

تکسچر رایگان سنگ

بانک تکسچر انواع سنگ های ساختمانی

error: Content is protected !!