مقالات

بررسی سنگ گرانیت سفید

سنگ گرانیت سفید

یکی از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی در ایران، سنگ گرانیت سفید است. این سنگ زیبا جایگاه ویژه‌ای برای معماران و سازندگان دارد. مهم‌ترین دلیل محبوبیت سنگ گرانیت سفید در میان سنگ‌های ساختمانی، ترکیب رنگ آن می‌باشد. در واقع این رنگ روشن، همخوانی خاصی با سایر متریال ایجاد می‌کند.

چهار نوع از سنگ‌های گرانیت با رنگ زمینه سفید که کاربرد بسیاری دارند شامل سنگ گرانیت سفید بروجرد، سنگ گرانیت سفید تکاب، سنگ گرانیت سفید نطنز و سنگ گرانیت سفید زاهدان می‌باشد. در ادامه این 4 سنگ پر طرفدار مورد بررسی واقع شده‌اند با ما همراه باشید :

انواع سنگ گرانیت سفید

همانطور که ذکر شد به صورت کلی از سنگ گرانیت سفید می‌توان در فضای داخلی ساختمان و برای برخورداری از نمای داخلی جذاب استفاده کرد. همچنین این 4 سنگ زیبا برای استفاده در کف پارکینگ و یا سنگفرش ها نیز مناسب هستند. انواع دیگری از سنگ گرانیت در بازار ایران موجود است که سازندگان و معماران‌ می‌توانند به کمک طیف رنگی وسیع آن‌ها در مکان مناسب از سنگ گرانیت استفاده کنند.

سایر انواع سنگ گرانیت سفید عبارتند از:

  • سنگ گرانیت سفید نهبندان

سنگ گرانیت مروارید مشهد

معرفی سنگ گرانیت سفید بروجرد

سنگ گرانیت سفید بروجرد با زمینه خاکستری و طرح گل‌ پنبه‌ای در دسترس متقاضیان قرار دارد. نام دیگر این سنگ زیبا سنگ جوکار است. ممکن است بسیاری از اشخاص سنگ گرانیت سفید بروجرد را با عنوان دوم بشناسند. لذا در این مقاله به نام عمومی این سنگ اشاره شد. سنگ گرانیت سفید بروجرد، تشابه بالایی با سنگ گرانیت سفید نطنز و سنگ گرانیت سفید تکاب دارد. جذب آب این سنگ زیبا و پرکاربرد، نسبتاً بالا است. به این دلیل نمی‌توان از این سنگ در قسمت‌هایی که رطوبت زیادی با آن تماس خواهد داشت استفاده کرد.

معرفی سنگ گرانیت سفید بروجرد

رنگ روشن و یکنواختی سنگ گرانیت سفید بروجرد، از ویژگی‌های مهم آن میباشد، همچنین در این لیست می‌توان مقاومت بالای این سنگ زیبا را در نظر گرفت. از سنگ گرانیت سفید بروجرد می‌توان به صورت فیلم شده برای سنگ‌فرش استفاده نمود. لذا توجه به نوع فرآوری سنگ برای متقاضیان، بسیار حائز اهمیت است. توصیه می‌شود برای خرید این سنگ، از ابتدا و قبل از انجام خرید، از مراکز معتبر مشاوره دریافت کنید. این مسئله امکان جمع‌آوری اطلاعات دقیق را به هر سازنده یا معماری خواهد داد. سنگ گرانیت سفید بروجرد در استان لرستان و شهر بروجرد استخراج می‌شود. همچنین باید به این مورد دقت داشت که این سنگ زیبا مقاومت بالایی در مقابل سرما و گرما دارد.

معرفی سنگ گرانیت سفید تکاب

سنگ گرانیت سفید تکاب از دسته سنگ‌های گرانیت گل پنبه‌ای با دانه بندی خاکستری و مشکی و با زمینه سفید به شمار می‌رود. این سنگ زیبا و جذاب، شباهت زیادی به سایر سنگ‌های گرانیت گل پنبه‌ای دارد و ممکن است در نگاه اول این سنگ‌ها به اشتباه به چشم متقاضی آشنا باشند. از سنگ گرانیت سفید تکاب می‌توان در قسمت‌های مختلفی در نمای داخلی استفاده نمود. همچنین در فضاهای خارجی نیز، این سنگ قابلیت ایجاد زیبایی منحصربه فردی دارد.

معرفی سنگ گرانیت سفید تکاب

از سنگ گرانیت سفید تکاب به غیر از نمای ساختمان در سایر قسمت‌ها به نوبه‌ای می‌توان استفاده کرد. این سنگ مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن و تغییر دمای هوا دارد. لذا در شرایطی که سنگ قرار است شرایط آب و هوایی سختی را متحمل شود؛ از سنگ گرانیت سفید تکاب می‌توان استفاده کرد. سنگ گرانیت سفید تکاب از دل معادن موجود در شهر تکاب واقع در استان آذربایجان غربی استخراج و به سراسر ایران عرضه می‌شود. این سنگ زیبا با فرآوری‌های متفاوتی آماده استفاده در سازه‌های لوکس و متوسط می‌باشد. لذا به کمک روش‌های مختلف فرآوری می‌توان ویژگی‌های مختلف اما نزدیک به هم را در این سنگ مشاهده کرد.

معرفی سنگ گرانیت سفید نطنز

سنگ گرانیت سفید نطنز دارای زمینه‌ای سفید با دانه‌‌بندی‌های خاکستری و مشکی ریز شناخته می‌شود. این دسته از سنگ‌های گرانیت را به صورت کلی باعنوان سنگ گرانیت گل پنبه‌ای دسته‌بندی می‌کنند. ویژگی‌های مهم سنگ گرانیت سفیدنطنز در مقاومت بالای آن و همچنین جذب آب پایین خلاصه می‌شود. چرا که اغلب ویژگی‌های این سنگ زیبا با سایر هم خانواده آن مشترک می‌باشد. به دلیل این دو ویژگی بارز این سنگ، از آن در اغلب پروژه‌های ساختمانی مسکونی، تجاری و صنعتی مختلف استفاده می‌شود.

معرفی سنگ گرانیت سفید نطنز

به صورت کلی از اغلب سنگ‌های گرانیت چه سنگ گرانیت سفید و چه در هر رنگی از آن، می‌توان در سنگ‌فرش استفاده کرد. معدن سنگ گرانیت سفید نطنز در استان اصفهان واقع شده است. این سنگ زیبا از دل معادن موجود در شهر کاشان استخراج می‌شود. این معدن یکی از تولید کنندگان بزرگ در استان اصفهان است. اما نکته حائز اهمیت آن است که سنگ گرانیت سفید را نمی‌توان به صورت مستقیم خریداری کرد. انواع سنگ‌های ساختمانی به دلیل حجم بالای خرید و فروش و همچنین وجود فرآیند فرآوری، بایستی توسط عرضه کننده خرد خریداری و سپس به متقاضی عرضه گردند.

معرفی سنگ گرانیت سفید زاهدان

سنگ گرانیت سفید زاهدان دارای روشن‌ترین رنگ زمینه در میان گرانیت‌های گل پنبه‌ای است. این نوع از سنگ گرانیت دارای چند معدن مختلف است. لذا در مناطق مختلفی می‌توان این سنگ را استخراج نمود. مرغوب‌ترین سنگ گرانیت سفید زاهدان از دل معدن زهی استخراج، فرآوری و سپس به دست متقاضیان می‌رسد. سنگ گرانیت سفید زاهدان دارای دانه‌بندی منظم در کنار ویژگی جذب آب نسبتً پایین است. این نکته کاربرد این نوع از گرانیت‌های سفید را در مکان‌های دارای رطوبت نسبتاً بالا، افزایش می‌دهد. از این سنگ جذاب می‌توان برای نمای داخلی و راه پله استفاده کرد. شایان ذکر است که استفاده از این سنگ برای کابینت داخل آشپزخانه رایج است.

معرفی سنگ گرانیت سفید زاهدان

سخن آخر

سنگ گرانیت سفید به دلیل رنگ زمینه خود یکی از پرکاربردترین سنگ‌های گرانیت محسوب می‌شود. سنگ‌های گرانیت با چنین طیف رنگی را می‌توان از معادن مختلفی استخراج و فرآوری کرد. لذا بایستی بر اساس ویژگی سنگ گرانیت مورد نیاز خود، یکی از انواع آن را انتخاب کنید. ناگفته نماند که سنگ‌های گرانیت سفید هر یک ویژگی‌های نزدیک به هم دارند. اما ویژگی‌های مانند میزان جذب آب یا شیوه فرآوری بین آن‌ها متفاوت است. متقاضیان می‌توانند برای رفع ابهامات خود در خصوص خرید سنگ گرانیت سفید، با کارشناسان مجرب هلدینگ مرکز سنگ در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در اینستاگرام با ما همراه باشید....

به روزترین و جدیدترین جشنواره ها و تخفیفات فروش سنگ های ساختمانی !!!

تکسچر رایگان سنگ

بانک تکسچر انواع سنگ های ساختمانی

error: Content is protected !!