مقالات

چگونه سنگ گرانیت مرغوب را بشناسیم

سنگ گرانیت مرغوب

یافتن سنگ گرانیت مرغوب در میان انواع سنگ‌های ساختمانی برای بسیاری از سازندگان و معماران کار دشواری است. به صورت کلی سنگ گرانیت یکی از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی در جهان است. این سنگ زیبا به وفور در طبیعت یافت می‌شود. لذا معادن زیادی برای استخراج آن وجود دارند. نکته حائز اهمیت آن است که سنگ گرانیت مرغوب توسط هر عرضه کننده‌ای به دست متقاضی نمی‌رسد. پس بایستی در خصوص این سنگ زیبا شناخت کافی داشته باشید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک سنگ گرانیت مرغوب خواهیم پرداخت.

تاثیر سنگ گرانیت مرغوب بر سازه

استفاده از سنگ گرانیت مرغوب در ساخت یک سازه، می‌تواند ارزش آن را بیش از حالت عادی افزایش دهد. معماران و سازندگان مطرح در سطح کشور، به کمک استفاده از متریال مرغوب در پروژه می‌توانند اعتبار خود را به صورت روز افزون افزایش دهند. از طرفی سنگ گرانیت نیز به عنوان یکی از این متریال‌ها کاربرد فراوانی به خصوص در نمای داخلی دارد. استفاده از سنگ گرانیت مرغوب در نمای داخلی باعث ایجاد جلوه‌های خاص در سازه‌های لوکس می‌شود. شایان ذکر است که سنگ‌های ساختمانی اولین متریال از ساختمان هستند که در بازار ملک در چشم متقاضی خودنمایی می‌کنند. لذا استفاده از سنگ ساختمانی مرغوب برای نمای داخلی و خارجی باعث افزایش بازدید ملک در حین فروش آن خواهد شد.

تاثیر سنگ گرانیت مرغوب بر سازه

سنگ‌های گرانیت تنوع رنگی خوبی دارند. از این رو می‌توان از این سنگ پرکاربرد در هر ساختمانی استفاده کرد. اما استفاده از سنگ‌های گرانیتی که کیفیت مطلوب نداشته باشند؛ می‌تواند جلوه سازه را به کلی تغییر داده و سازه‌ای لوکس را به یک ساختمان بی ارزش تبدیل کند. از طرفی دیگر احترام به حقوق ساکنین آتی یک ساختمان یکی از وظایف اخلاقی سازندگان است. با توجه به این نکته بایستی متریال استفاده شده در ساختمان، کیفیت مطلوبی نسبت به قیمت سازه داشته باشند. ناگفته نماند استفاده از متریال با کیفیت، مانند سنگ گرانیت مرغوب گاها موجب افزایش حاشیه سود سازندگان می‌شود. این مسئله مشروط به مواردی چون منطقه فعالیت است و در تمام سازه‌ها صدق نمی‌کند.

ویژگی های سنگ گرانیت مرغوب

تشخیص مرغوبیت هر یک از متریال ساختمانی، با توجه به ویژگی‌های خاصی سنجیده می‌شود. سنگ گرانیت مرغوب نیز ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. اولین نکته آن است که سنگ نباید ترک خورده باشد. شاید بسیاری از متقاضیان ترک‌های کوچک را لحاظ نکنند. یا با قیمت پایین‌تری سنگ دارای ترک ریز را خریداری نمایند. در صورت وجود هر گونه ترک خوردگی در سنگ گرانیت، مقاومت آن در برابر شرایط محیطی کاهش پیدا می‌کند. همچنین عمر مفید سنگ گرانیت در صورت وجود ترک یا پوسیدگی بسیار پایین خواهد بود. در حالت عادی سنگ گرانیت مرغوب جذب آب و روغن پایینی دارد. اما در صورتی که به نکته ذکر شده توجه نشود؛ تضمینی برای این ویژگی وجود نخواهد داشت.

ویژگی های سنگ گرانیت مرغوب

سنگ‌های گرانیت تحت شرایط خاص مورد نیاز، مورد آزمایش فیزیکی و شیمیایی قرار می‌گیرند. یک سنگ گرانیت مرغوب نباید کانی های مضر و پرتوزا را در ترکیبات خود داشته باشد. از آن جایی که این سنگ یک سنگ طبیعی به شمار می‌رود؛ ممکن است کانی‌های مختلفی با آن ترکیب شده باشند. فراموش نکنید که یک سنگ گرانیت مرغوب بایستی در برابر هوازدگی مقاوم باشد. این شرایط شامل سرما و گرمای هوا و همچنین رطوبت است.  در صورتی که سنگ گرانیت مورد نظر، در نزد فروشنده در اثر رطوبت دچار خرابی شده باشد بایستی از خرید آن بپرهیزید. ناگفته نماند که سنگ‌های گرانیت در برابر شرایط اسیدی و مواد شیمیایی مختلفی مقاوم هستند. لذا سنگ گرانیتی که شامل این ویژگی‌ها نشود؛ مرغوب نیست.

معادن سنگ گرانیت مرغوب

سنگ گرانیت مرغوب در هر قسمت از این کره خاکی وجود ندارد. لذا نمی‌توان از هر معدنی سنگ گرانیت مرغوب استخراج نمود. توده‌های بزرگ سنگ گرانیت در سطح زمین، اغلب در رشته کوه‌ها استخراج شده‌اند. سنگ‌های گرانیت موجود در چنین مکان‌هایی سنگ‌های لایه زیرین هستند که بر اثر عوامل محیطی به سطح زمین رسیده‌اند. عوامل مختلفی بر این مسئله موثر هستند. گاها ممکن است این سنگ‌ها با رانش زمین بالا آمده باشند. همچنین ممکن است بر اثر هوازدگی لایه‌های بالایی به آرامی از بین رفته باشند تا سنگ گرانیت از دل آن‌ها نمایان شود.

معادن سنگ گرانیت مرغوب

سنگ گرانیت مرغوب را می‌توان از معادن موجود در ایران، استرالیا، برزیل، هند و سایر کشورها استخراج نمود. هر یک از سنگ‌های گرانیت که از هر معدنی استخراج می‌شوند، دارای رنگ و ویژگی‌های متفاوتی هستند. اما به صورت کلی ویژگی‌های مشترکی بین این سنگ‌ها به چشم می‌خورد. مهم‌ترین دلیل تفاوت در برخی ویژگی‌های سنگ گرانیت، وجود مواد معدنی مختلف در اطراف محل استخراج است. به عبارتی هر یک از مواد معدنی که به میزان بیشتری در منطقه وجود داشته باشد؛ در ترکیبات سنگ موثرتر خواهد بود و خواص آن را به نوبه خود تغییر می‌دهد.

خرید سنگ گرانیت مرغوب

همانطور که ذکر شد؛ سنگ گرانیت مرغوب توسط تمامی فروشندگان آن عرضه نمی‌شوند. در واقع متقاضیان بایستی برای تهیه متریال مرغوب برای پروژه، تامین کننده معتبری بیابند. تامین کنندگان معتبر سنگ‌های ساختمانی اغلب به اعتبار می‌اندیشند و سعی در خدمت رسانی هر چه بهتر به متقاضیان دارند. در میان بهترین تامین کنندگان سنگ‌های ساختمانی، نام هلدینگ مرکز سنگ به چشم می‌خورد. خدمات اسکان برای مراجعین حضوری و بازدید کنندگان شوروم، از بهترین خدمات مجموعه به شمار می‌رود. متقاضیان می‌توانند قبل از تهیه هر یک از سنگ های ساختمانی با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی و آنلاین از کارشناسان مجرب مجموعه مشاوره دریافت کنند. ناگفته نماند که استفاده از سنگ‌های ساختمانی مرغوب در سازه منجربه کاهش زمان مورد نیاز برای فروش واحدهای سازندگان خواهد شد. بایستی بدانید که سنگ‌های ساختمانی اولین متریال ساختمان هستند که در چشم متقاضیان نمایان می‌شوند.

خرید سنگ گرانیت مرغوب

سخن آخر

خرید سنگ گرانیت مرغوب یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان این سنگ به شمار می‌رود. سنگ گرانیت یکی از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی است. لذا متقاضیان بسیاری برای تهیه این سنگ به مراکز عرضه کننده آن مراجعه می‌کنند. اهمیت شناخت سنگ گرانیت مرغوب برای معماران و سازندگان، در نوع متریال مورد نیاز آن‌ها و در نهایت کیفیت سازه خلاصه می‌شود. استفاده از متریال مرغوب در سازه می‌تواند برای متقاضیان اعتبار روز افزونی به ارمغان آورد. به صورت کلی یک سازنده بایستی به کمک فردی مسلط اقدام به خرید متریال ساختمانی کند و یا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در اینستاگرام با ما همراه باشید....

به روزترین و جدیدترین جشنواره ها و تخفیفات فروش سنگ های ساختمانی !!!

تکسچر رایگان سنگ

بانک تکسچر انواع سنگ های ساختمانی

error: Content is protected !!