مقالات

نکات مهم در خرید سنگ بازالت

خرید سنگ بازالت

خرید سنگ بازالت مانند سایر سنگ‌های ساختمانی دیگر چون سنگ گرانیت، پیچ و خم خاص خود را دارد. به صورت کلی انواع مختلفی از سنگ بازالت با هر کیفیتی در بازار ایران وجود دارد. لذا این سازندگان و معماران هستند که بایستی شناخت کافی از این سنگ را برای تهیه بهترین متریال ممکن داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای هلدینگ مرکز سنگ تهیه شده، به بررسی نکات مهم در خرید سنگ بازالت پرداخته شده است.

دلایل خرید سنگ بازالت به عنوان یک سنگ ساختمانی

خرید سنگ بازالت عمدتاً به عنوان یک سنگ ساختمانی صورت می‌پذیرد. این سنگ در واقع از بازماندگان آتشفشان‌ها تشکیل می‌شود و به عنوان یکی از فراوان‌ترین سنگ‌های ساختمانی در زمین است. فراوان بودن سنگ بازالت، این سنگ را به گزینه‌ای مقرون به صرفه برای استفاده در ساختمان تبدیل کرده است. به دلایل مختلفی از سنگ بازالت در سازه‌های مختلف استفاده می‌شود. شایان ذکر است که این دلایل بر اساس ویژگی‌های سنگ بازالت شکل گرفته‌اند.

برخی از ویژگی‌های مهم سنگ بازالت عبارتند از:

  • سنگ بازالت به دلیل مقاومت بالا و پایداری خود در برابر فشار، به عنوان یک ماده ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این سنگ در ساخت و ساز ساختمان‌ها، پل‌ها، محوطه‌های عمومی و نماهای ساختمانی استفاده می‌شود.
  • سنگ بازالت به دلیل ظاهر خاص و مات خود، به عنوان یک ماده مناسب برای ساخت پله‌ها و محوطه‌سازی‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از این سنگ در محوطه‌های عمومی و فضاهای سبز، می‌توان زیبایی و استحکام بیشتری را به آن‌ها بخشید.
  • سنگ بازالت دارای مقاومت بالا در برابر حرارت است. این ویژگی آن را مناسب برای استفاده در آتشفشان‌ها، اجاق‌ها، کوره‌ها و ساختمان‌هایی که با دماهای بالا سر و کار دارند، می‌سازد.
  • سنگ بازالت به دلیل مقاومت بالا و ظاهر زیبا، به عنوان یک ماده ساختمانی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. از آن در ساخت نماهای ساختمانی، کف‌پوش‌ها، کاشی‌کاری و ساخت سنگ‌فرش‌ها استفاده می‌شود.

نکات مهم خرید سنگ بازالت در انواع مختلف

همان طور که ذکر شد؛ سنگ بازالت یکی از فراوان‌ترین سنگ‌های موجود در سطح زمین است. لذا تنوع خوبی دارد و خرید سنگ بازالت در انواع مختلف امکان پذیر می‌باشد. این مسئله از جهتی دست معماران و سازندگان را در انتخاب سنگ بازالت باز می‌گذارد. از طرفی دیگر برخی از انواع سنگ بازالت، ویژگی‌های متفاوتی دارند. به عبارتی برخی کیفیت بهتری ارائه می‌دهند. وجود این مسئله اهمیت آشنایی با انواع سنگ بازالت را برای متقاضیان افزایش داده است. برخی از انواع سنگ بازالت عبارتند از:

  • بازالت چرمی
  • بازالت بوش همر
  • بازالت اسکرچ
  • بازالت سابیده هوند
  • بازالت ماکو
  • بازالت نسابیده
  • بازالت شیار دار
  • بازالت شیار بوشهمر

 خرید هر یک از انواع سنگ بازالت، برای متقاضیان ویژگی‌ها خاص خود را به همراه دارد. لذا بایستی از این موارد در قسمت‌های مشخصی از ساختمان استفاده کرد. در بازه انواع سنگ بازالت باید گفت که این سنگ‌ها به طور کلی، بر اساس خواص شیمیایی و سنگ نگاری به دو گروه اصلی بازالت‌های تولییتی و بازالت‌های قلیایی تقسیم می‌گردد. عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت، فراوان‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، همین نوع آن‌ها است.

قیمت خرید سنگ بازالت

قیمت خرید سنگ بازالت یکی از مهم‌ترین پارامترها برای متقاضیان است. خرید سنگ بازالت به بهترین قیمت ممکن نیاز به دانش کافی در زمینه سنگ‌های ساختمانی دارد. شایان ذکر است که عوامل مختلفی بر قیمت این سنگ موثر هستند. لذا شناخت این عوامل نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. اولین عامل موثر بر قیمت سنگ بازالت را می‌توان نوع آن دانست. سنگ بازالت در انواع مختلفی در بازار ایران یافت می‌شود. لذا هر یک از این انواع ممکن است به دلیل ویژگی‌های خود قیمت متفاوتی داشته باشند. از طرفی دیگر سایز سنگ بر قیمت نهایی موثر خواهد بود. سایز سنگ و برش آن در مرحله فرآوری تعیین می‌شود.

قیمت خرید سنگ بازالت

نوع فرآوری نیز از عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت می‌باشد. شایان ذکر است که نوع فرآوری تاثیر بر کاربرد سنگ نیز خواهد داشت. یکی از قواعدی که بر اغلب سنگ‌های ساختمانی صدق می‌کند؛ اندازه سنگ است. قبل از هر چیزی بایستی بدانید که در مرحله اول، اندازه سنگ پس از استخراج را مشاهده خواهید کرد. این اندازه در مرحله فرآوری تغییر می‌کند و اندازه نهایی سنگ بر قیمت آن موثر است. لذا با توجه به این نکته، توصیه می‌شود ابتدا نیاز سنجی خود را انجام دهید و سپس اقدام به خرید سنگ بازالت نمایید.

تفاوت خرید سنگ بازالت ارزان و گران

هر یک از سنگ‌های ساختمانی را می‌توان به قیمت‌های متفاوتی خریداری کرد. سنگ بازالت نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. خرید سنگ بازالت ارزان بی دلیل نیست. لذا ممکن است سنگی که به قیمت ارزان تهیه می‌کنید کیفیت لازم را برای شما به ارمغان نیاورد. همچنین برخی از عرضه کنندگان ممکن است بنا به هر دلیلی آفرهای ویژه‌ای ارائه دهند تا متقاضیان متوجه حضورشان در بازار ایران شوند. به صورت کلی برای خرید سنگ بازالت ارزان بایستی شناخت کافی از این سنگ ساختمانی داشته باشید. توصیه می‌شود برای خرید سنگ بازالت ارزان به مجموعه‌های معتبر مراجعه کنید. این اقدام برای پیشگیری از ضررهای احتمالی بسیار موثر است.

تفاوت خرید سنگ بازالت ارزان و گران

موارد ذکر شده دلیلی بر با کیفیت بودن تمام سنگ‌های بازالت گران نیست. لذا ممکن است اختلاف قیمت به دلیل عوامل کاملا ًطبیعی مانند هزینه‌های حمل و نقل اتفاق بیوفتد. همچنین ممکن است برخی از عرضه کنندگان سنگ‌های ساختمانی برای عرضه سنگ‌های خود، قوانین متفاوتی داشته باشند، به صورت کلی حین خرید سنگ بازالت، بایستی با فردی آشنا در این زمینه اقدام کنید. همچنین می‌توانید با کسب تجربه در شناسایی سنگ‌های بازالت از اشخاص دیگر بی‌نیاز باشید. به صورت کلی توصیه می‌شود قبل از اقدام به خرید، از کارشناسان مجرب هلدینگ مرکز سنگ مشاوره دریافت کنید.

سخن پایانی

سنگ‌های بازالت انواع مختلفی دارند که هر کدام بر اساس ویژگی‌های خود طبقه بندی می‌شوند. خرید سنگ بازالت در سراسر کشور از طریق عرضه کنندگان آن امکان‌ پذیر می‌باشد. اما نکته مهم آن است که از مجموعه معتبر بهترین کیفیت را دریافت کنید. لذا در این میان هلدینگ مرکز سنگ با تکیه بر تجربه کارشناسان خود، توانسته خدمات مشاوره رایگان را به متقاضیان ارائه دهد. خرید سنگ بازالت از هلدینگ مرکز سنگ، در انواع مختلف امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در اینستاگرام با ما همراه باشید....

به روزترین و جدیدترین جشنواره ها و تخفیفات فروش سنگ های ساختمانی !!!

تکسچر رایگان سنگ

بانک تکسچر انواع سنگ های ساختمانی

error: Content is protected !!